środa, 20 czerwca 2012

Fanart nr 36: Marcin Pietraszewski

Ilustracja widoczna obok to dzieło Marcina Pietraszewskiego. Komiks z jego rysunkami (do scenariusza Radosława Smektały) znalazł się w "Antologii Nemesis". Inne ilustracje Marcina można zobaczyć na jego blogu http://binareus.blogspot.com. O "Thorgalu" autor mówi w następujący sposób:

"Za moje bliskie spotkanie z "Thorgalem" odpowiedzialny jest Grzegorz Rosiński. Już wcześniej spotkałem się z jego dokonaniami. To było bodajże w 1988 roku. Zdobyłem "Yansa": "Więzień wieczności" i "Szninkla". Albumy zrobiły na mnie wielkie wrażenie (aby zdobyć "Szninkla" obszedłem prawie wszystkie kioski w moim rodzinnym mieście). Kiedy więc niedługo później znalazłem - w kiosku RUCHu oczywiście - nowy album z nazwiskiem Rosiński na okładce, nie mogłem się oprzeć i tak znalazł się u mnie mój pierwszy "Thorgal", a dokładniej tom drugi "Wyspa wśród lodów". Te trzy albumy miały chyba na mnie największy wpływ w tamtym czasie, znałem każdy kadr na pamięć. Można nawet powiedzieć, że uczyłem się  rysunku nieudolnie kopiując ich zawartość. Sentyment, jak widac na załączonym obrazku, pozostał do dziś. Dlaczego taki fanart? Oczywiście z sentymentu do dawnych czasów i chyba trochę z przekory, żeby - dla odmiany - pokazać bohatera podczas wykonywania "odwrotu taktycznego".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz