środa, 8 stycznia 2014

Fanart nr 69: Marcin Opiłowski

Autorem rysunku widocznego obok jest Marcin Opiłowski, z zawodu grafik. W swoim komiksowym dorobku ma między innymi dwa odcinki autorskiej serii historycznej "Na szlaku chwały": "Od Ypres do Tielt" oraz "Operacja Gandawa". Więcej informacji na temat jego twórczości można znaleźć na stronie internetowej w tym miejscu. Na temat "Thorgala" Marcin powiedział:

"Pamiętam, że pierwszy raz zetknąłem się z komiksem "Thorgal" w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Lublinie. Miałem wtedy 12-13 lat. Pierwszym komiksem z tej serii, z jakim miałem wówczas styczność, był zeszyt "Czarna Galera", który dzięki swojej fantastycznej okładce (przedstawiającej Thorgala walczącego z panterą) od razu przyciągnął moją uwagę. Komiks wypożyczyłem i przeczytałem jednym tchem, oczywiście. Następnego dnia od razu poszedłem po drugi zeszyt, który był dostępny w owej bibliotece, czyli "Nad Jeziorem bez dna" (teraz nosi on tytuł "Trzech starców z krainy Aran"), który również przypadł mi do gustu. 

W kolejnych latach poznawałem nowe przygody "Thorgala" dzięki swojemu bratu, który postanowił skompletować całą serię (co czyni po dziś dzień, poszerzając ją także o kolejne tytułu z pobocznych serii "Thorgala" - "Thorgal: Louve", "Thorgal: Kriss de Valnor" i "Thorgal: Młodzieńcze lata"). Z serii "Thorgal" szczególnie podoba mi się cała historia zawarta w zeszytach: "Kraina Qa", "Oczy Tanatloca", "Miasto Zaginionego Boga" i "Miedzy ziemią a światłem" oraz "Korona Ogotaia".

Niewątpliwie lektura "Thorgala" to niezapomniana komiksowa podróż. Dzięki mistrzowskiej kresce Grzegorza Rosińskiego i wspaniałemu scenariuszem Jeana Van Hamme’a z miejsca przenosimy się w niezwykły świat, towarzysząc Thorgalowi w kolejnych niecodziennych przygodach.

W komiksie Thorgala poznajemy jako człowieka silnego, odważnego, nieugiętego i nieustępliwego jak na wikinga przystało, a jednocześnie opiekuńczego i kochającego ojca rodziny, stale walczącego z przeciwnościami losu o szczęście swoich bliskich. Mam nadzieję, że stworzony przeze mnie rysunek Thorgala na fanart odzwierciedla opisane wyżej cechy charakteru głównego bohatera."

3 komentarze: