środa, 3 września 2014

Fanart Specjal nr 54: Tomasz Celmer

Autorem widocznego obok obrazu przedstawiającego Pana Trzech Orłów jest Tomasz Celmer, domorosły artysta i miłośnik "Thorgala". Więcej prac jego autorstwa można znaleźć na deviantArtcie (tutaj). Oto, co powiedział na temat swojej pasji: 

"Jestem samoukiem malarskim, dlatego może mój warsztat nie jest doskonały, ale to co robię sprawia mi przyjemność, a chyba o to chodzi - aby łączyć przyjemne z pożytecznym. Staram się wzorować na obrazach mistrza Rosińskiego, dlatego niektóre z moich obrazów przedstawiających Thorgala przypominają jego dzieła. Mam świadomość tego, że moje pociągnięcia pędzla nie mają takiej lotności jak mistrza Rosińskiego, ale według mnie lepiej coś stworzyć samemu, pomimo że jest to w zasadzie kopia, niż wieszać na ścianie odbitkę plakatu.

Dlaczego akurat "Thorgal"? Pierwszy raz spotkałem się z tym komiksem jeszcze w zeszytach "Relaxu", a było to na początku lat osiemdziesiątych - mam już 41 lat. Od tego czasu "Thorgal" towarzyszył  praktycznie przez całe moje życie, z tomu na tom mozolnie szukałem go po księgarniach i targach książek. Zostało tak już do tej pory. Od paru lat z powrotem zacząłem malować w wolnych chwilach, więc tylko kwestią czasu było, że na warsztat wezmę Thorgala. Tak już zostało."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz