środa, 20 lipca 2011

Fanart nr 9: Jarosław Ejsymont

Thorgala trzymającego w rękach Koronę Ogotaia narysował Jarosław Ejsymont. Jarosław jest jednym ze współzałożycieli i aktywnym członkiem Rzeszowskiej Akademii Komiksu (R.A.K.), na swoim koncie ma krótkie formy komiksowe. Próbkę jego prac można obejrzeć na autorskiej stronie internetowej: www.galeriajara.prv.pl. O "Thorgalu" mówi:

"Nie pamiętam dokładnie, kiedy pierwszy raz czytałem "Thorgala". Pamiętam jednak, że od tamtego czasu chciałem czytać TYLKO "Thorgala". Chęć poznania dalszych przygód dzielnego i prawego "Wikinga" napędzała mnie, a czytanie po raz "enty" każdego albumu niosło ze sobą coraz to nowe odkrycia w opowieści i detali ukrytych w rysunkach Rosińskiego. Największe wrażenie zrobił na mnie (sam nie wiem dlaczego) epizod "Rajska grota" z pierwszego albumu wydanego przez KAW w 1988, w którym Thorgal uciekając przed wilkami trafia do Raju. Z perspektywy czasu banalna opowiastka, odcisnęła na mnie swoje piętno tak, jak blizna po cięciu miecza Gandalfa Szalonego na twarzy Thorgala...

Myślę, że Thorgal jest jedną z najlepiej nakreślonych postaci w świecie komiksu, pełną niedopowiedzianych jeszcze (a może i nigdy) zagadek z jego przeszłości i przyszłości - i chyba właśnie to sprawia, że ma rzeszę wielbicieli."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz