środa, 27 lipca 2011

Fanart nr 10: Maciej "empro" Prożalski

Thorgal widoczny na rysunku obok to dzieło Macieja "empro" Prożalskiego. Maciej jest autorem krótkich form komiksowych, których część zebrana została w wydawnictwie "emproFactor"; wydał również albumik pod tytułem "eMC - Adoptuj rapera". Artysta był między innymi redaktorem naczelnym magazynu "MixKomiks", pisał i rysował przygody DD Reportera. Prace jego autorstwa - nie tylko komiksowe - znaleźć można na stronie: everybodywantstobeempro.com. Na temat "Thorgala" wypowiada się w następujący sposób:

"Otóż pamiętam, jak pierwszego "Thorgala" zakupiłem jako dzieciak na lotnisku Okęcie, w kiosku, co już samo w sobie było ekscytujące, ponieważ lotnisko wtedy było takim miejscem, w którym nawet kiosk wyglądał jak Pewex ;). Praktycznie był to mój pierwszy komiks niehumorystyczny, ponieważ wcześniej miałem do czynienia w sumie tylko z Kajko i Kokoszem oraz Tytusem. Lektura "Zdradzonej czarodziejki" (bo właśnie ten tom dorwałem w swoje niewielkie wtedy łapki) po prostu mnie rozwaliła. Klimat opowieści, tajemnice i martyrologia głównego bohatera sprawiły, że wsiąkłem w ten magiczny świat i niemal od razu zacząłem męczyć rodziców o kieszonkowe za przyszły miesiąc, aby dokupić sobie jeszcze "Wyspę lodowych mórz" (nie pamiętam, czy pierwsze wydanie miało dokładnie tak brzmiący tytuł ;)), która również była dostępna w tym czasie. Jakoś się udało to załatwić, a że generalnie moja potrzeba czytania komiksów była ogólnie rozumiana, to w momencie wkroczenia Orbity na nasz rynek i jej thorgalowej ofensywy, śmigałem z mamą dość często to księgarni, aby zakupić kolejny tom serii. To były piękne czasy, ponieważ nie trzeba było długo czekać, żeby podziwiać kolejne przygody gwiezdnego Wikinga ;)."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz