środa, 10 sierpnia 2011

Fanart nr 12: Tomasz Kleszcz

Za najnowszy fanart przedstawiający Thorgala odpowiada Tomasz Kleszcz. Krótkie formy autorstwa Tomasza można było przeczytać między innymi w zinie "Hardkorporacja", niedawno ukazał się jego pełnometrażowy komiks zatytułowany "Kamień przeznaczenia". Twórczości młodego artysty można szukać na blogu: http://tomekkleszcz.blogspot.com. Na temat serii "Thorgal" wypowiada się w następujący sposób:

"Moją pierwszą styczność z "Thorgalem" zaliczyłem będąc jeszcze małym dzieckiem. Buszując u ciotki w pokoju odnalazłem w jej szafce młodzieżowe czasopismo, a w nim kilkustronicowy odcinek z pierwszej części "Thorgala". Niestety nie pamiętam, jakie to było czasopismo, ale sceny w których Thorgal przykuty łańcuchem do skały stoi w lodowatej wodzie, wryły mi się w pamięć. Kolejne spotkanie z Thorgalem nastąpiło w szkole podstawowej. W bibliotece osiedlowej (dokładnie tak, w bibliotece!) natrafiłem na kilkanaście tomów, które z miejsca zacząłem wypożyczać i zaczytywać się w nich. Były kiepsko wydane, ale były, a pierwsze wrażenia tkwią mi w głowie do dziś. Wtedy w kioskach były już superbohaterskie komiksy, ale ja nie posiadałem funduszy na ich zakup, więc komiksy w bibliotece to była dla mnie wielka radość. I muszę przyznać, że już wtedy rysunki robiły na mnie wrażenie. Moje trzecie i ostatnie jak do tej pory spotkanie z tym komiksem miało miejsce na początku tego roku, kiedy korzystając z promocji  nabyłem  wreszcie 25 tomów w twardej oprawie, które ozdabiają moją skromną kolekcję. W bliskiej przyszłości planuję spotkanie czwarte, kiedy moja kolekcja zostanie uzupełniona o kolejne pozycje."

1 komentarz:

  1. To młodzieżowe czasopismo, to Magazyn opowieści rysunkowych Relax:-)

    OdpowiedzUsuń