środa, 11 grudnia 2013

Fanart Specjal nr 40: Igor Myszkiewicz

Widoczną obok ilustrację stworzył Igor Myszkiewicz, artysta plastyk, zajmujący się malarstwem, rysunkiem, ilustracją książkową, a także komiksem. W swoim dorobku ma między innymi takie tytuły, jak "Grabarz", "Sny zwierząt", "Zimowy templariusz", "Robactwo", "Graal" czy serię pasków komiksowych "Zdeptak". Jego prace można zobaczyć chociażby w internetowym portfolio na http://galar.carbonmade.com. Regularnie publikuje swoje prace na blogu: http://www.kryzyswieku.blogspot.com. Na temat "Thorgala" i przygotowanego fanartu powiedział:

"Pierwszy kontakt z "Thorgalem" był przypadkowy - któryś z kumpli przyniósł do szkoły kilka sfatygowanych "Relaxów" i w jednym z nich zobaczyłem "Pierścienie Frei". Zaskoczyło momentalnie i rozpoczęły się poszukiwania po antykwariatach i zbiorach kumpli pozostałych odcinków. Był może rok 1983, miałem jakieś 9 lat; zebranie całej opowieści też kilka lat potrwało, a serii pozostałem wierny do dziś. Nim zaczęły się pojawiać wydania albumowe spotykałem Thorgala w dziwnych miejscach, choćby na kartach wydawanej wtedy przez KAW zeszytowej edycji westernów Karola Maya gdzie zaradny ilustrator przerysował kilka razy naszego bohatera jako Winnetou i innych Indian...

Zawsze miałem sentyment do postaci Ogotaia, odwołującej się zarówno do conradowskiego Kurtza jak i Dartha Vadera. Cały wątek Krainy Qa jest fascynującą wariacją "Jądra ciemności"... Tak czy inaczej - Ogotai."

1 komentarz: