czwartek, 4 stycznia 2018

Sprzedaż "Thorgala" w 2017 roku

Jak co roku, największa niestacjonarna księgarnia specjalizująca się w komisach - SKLEP.GILDIA.PL, udostępniła zestawienie TOP50 sprzedaży (tutaj).

Na podium znalazły się wszystkie trzy wydane w ubiegłym roku albumy z logo "Thorgal" na okładce. Miejsce pierwsze zajął siódmy album serii "Louve" zatytułowany "Nidhogg", wydany we wrześniu. Miejsce drugie zajął siódmy album serii "Kriss de Valnor" pod tytułem "Góra czasu", wydany w listopadzie. Miejsce trzecie zajął piąty album serii "Młodzieńcze lata" pod tytułem "Slivia", wydany w grudniu.

W bieżącym roku do sprzedaży trafią na pewno trzy komiksy osadzone w uniwersum stworzonym przez Jeana Van Hamme'a i Grzegorza Rosińskiego. Pierwszym będzie szósty album "Młodzieńczych lat" pod tytułem "Le drakkar des glaces" ("Lodowy drakkar")", którego premiera jest przewidziana na kwiecień. W dalszej kolejności będzie to ósmy album "Kriss de Valnor" pod tytułem "Le maître de justice" ("Strażnik sprawiedliwości") oraz trzydziesty szósty album "Thorgala" zatytułowany "Aniel".

9 komentarzy:

  1. Jak uważasz będzie to rok przesilenia Thorgalowego? Serie poboczne dobiegają końca - przynajmniej jak się zdaje tak będzie z Kriss, tak już jest z Louve. Zostaną tylko Młodzieńcze (ale jest szansa że zakończą to już w kwietniu 2018), zatem co będzie dalej?

    Co dalej?

    Czekam na wpis z możliwymi scenariuszami lub na przecieki. Czy ktokolwiek wie co dalej? Czy 2018 rok to ostatni w którym będzie taki thorgalowski urodzaj?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm. Ciekawe właściwie, czy wiadomo cokolwiek o sprzedaży Thorgala i serii pobocznych na rynku franko-belgijskim? Bo przecież w ostatecznym rozrachunku, ostateczne decyzje będą zależeć od tamtejszego wydawcy.

      Usuń
    2. Na rynku frankofońskim spadają nakłady. Ale to nie tylko dotyczy Thorgala. Tylko wszystkich serii z powodu przesytu rynku i nowych mediów...

      Usuń
    3. Dokładnie to jest najważniejsze pytanie. Rosinscy z tego co mowili chcą kontynuować niektore serie poboczne razem z głowna...ale co na to Lombard?któregoś roku byly dane że tomy Thorgala z tego co pamiętam utrzymują sie w 50tce sprzedaży we Francji...jak jest teraz?myślę ze

      Usuń
    4. ...decydujacy będzie 36 album i ilość sprzedanych egzemplarzy...

      Usuń
    5. Zeszłoroczne dane przedstawiałem tutaj: http://thorgalverse.blogspot.com/2016/01/nakady-thorgala-we-francji-w-roku-2015.html

      Usuń
  2. A ja trochę z innej beczki - Panie Jakubie, czy mogę prosić o Pańską recenzję Szninkla? {może bardziej opinie niż recenzję, bo ja tu recenzować klasykę) Mam mocno już zdezelowane pierwsze polskie wydanie (Orbita) i po już (niestety) 30 latach od kiedy wziąłem go w ręce (zanim dość szybko zarekwirowała mi go matka) jest to jeden z komiksów, który do dziś siedzi mi głęboko w głowie. Chętnie poczytam Pańskie przemyślenia na temat Szninkla. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń