środa, 8 czerwca 2011

Fanart nr 4: Piotr "Jaszczu" Nowacki

Autorem czwartego fanartu przedstawiającego Thorgala jest Piotr "Jaszczu" Nowacki. Jako rysownik znany jest przede wszystkim z łam komiksowych zinów i antologii czy też albumu "Tainted" (do scenariusza Bartosza Sztybora). Jako scenarzysta powołał do życia wampira Kwazia, niedawno wydał w pełni autorski albumik "Moe". Pełni również funkcję redaktora naczelnego magazynu komiksowego "Karton". Jego prace można oglądać na blogu http://strip-tiz.blogspot.com.

Na marginesie warto dodać, że pewne motywy z "Thorgala" zostały sparodiowane przez Jaszcza w rysowanej do scenariusza Ireneusza Mazurka serii "Mutująca teczka" (epizod "Ognisty pałac" nawiązuje do "Wyspy lodowych mórz", "Małpiaxatl" czerpie z "Miasta Zaginionego Boga"). Natomiast Piotr w ten sposób wspomina swoje początki z lekturą sagi o Gwiezdnym Dziecku:

"Z Thorgalem pierwszy raz spotkałem się chyba na łamach jakiegoś starego "Relaxu", albo w albumie "Zdradzona czarodziejka" (w tym pierwszym, rozpadającym się wydaniu). Nie pamiętam tego zbyt dokładnie. Pamiętam za to, jak z wydawanych przez Orbitę albumów, jako pierwsze dopadłem "Alinoe" i "Kraina Qa". Dokładnie te dwa albumy jednocześnie. I to mnie kompletnie poskładało. "Alinoe" do dziś uważam za najlepszy komiksowy horror jaki zdarzyło mi się czytać. Wszystkie Obrazy Grozy serwowane przez Egmont mogą się schować. "Kraina Qa" wciągnęła mnie swoim rozmachem i wielką przygodą. Lubię wracać do "Wilczycy". To też jest konkretna historia."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz