środa, 22 czerwca 2011

Fanart nr 6: Artur Chochowski

Kolejnym autorem przedstawiającym swoją wizję Thorgala jest Artur Chochowski. Komiksy z jego rysunkami znaleźć można w wybranych numerach "Strefy Komiksu", antologii "11/11=Niepodległość" czy tez w "Scenach z życia murarza". Prace Artura - związane z komiksem, ilustracją i animacją - obejrzeć można również w jego internetowym portfolio pod adresem http://arturchochowskiportfolio.strefa.pl/. Artysta w taki oto sposób odnosi się do cyklu stworzonego przez Jeana van Hamme'a i Grzegorza Rosińskiego:

"Thorgal" zapoczątkował moją przygodę z komiksem. Są to dawne czasy, w których sztukę czytania dopiero przyswajałem. Wydaje mi się, że to właśnie komiks "Zdradzona Czarodziejka" był pierwszą rzeczą, którą sam przeczytałem. W tych dziecięcych latach Thorgal rządził niepodzielnie moją wyobraźnią. Pamiętam, że lektura tych komiksów wzbudzała u mnie szeroki wachlarz emocji: strach przy "Alinoe", fascynację przy "Łucznikach" czy smutek przy "Mieście zaginionego boga". Były to momenty wyjątkowe, do dzisiaj wspominam je z sentymentem."