środa, 3 kwietnia 2013

Fanart Specjal nr 27: Łukasz Poller

Autorem ilustracji widocznej obok jest Łukasz Poller, mający na swoim koncie m.in. rysunki w albumie "Epizody z Auschwitz: Ofiara" (do scenariusza Michała Gałka), kolory w obydwu zeszytach "Wiedźmina: Racja stanu" (do scenariusza Michała Gałka, z rysunkami Arkadiusza Klimka)" czy ilustracje prasowe w "Nowej Fantastysce". Więcej jego prac można znaleźć na digarcie (tutaj). Na temat "Thorgala" powiedział:

"Pierwszego "Thorgala" dorwałem około 1993 roku, mając wtedy jakieś 8 lat, zaglądając w zbiory mojej matulki. Zjadłem - można powiedzieć - zęby na "Zdradzonej czarodziejce", czytając ją wielokrotnie i w każdą stronę, a następnie kolejne albumy, niekoniecznie w sugerowanej kolejności, sporo dzięki "zbiorom" biblioteki publicznej. Jeśli nie będzie to nadużyciem, przypominało to raczej kupkę niechcianych bajek, majtniętą w najczarniejszy róg, niż rzeczywiste półki z komiksami. Takie czasy. "Łucznicy" byli takim regionalnym białym krukiem. Mieszkałem wtedy w Dębicy i każdy znał kogoś kto ich czytał, wielu widziało okładkę, ktoś nawet przeglądał, w końcu i ja położyłem na tym albumie swoje łapki i na długi czas został on dla mnie komiksem numer jeden. Nie zapomnę, z jakim zachwytem lustrowałem każdą stronę, a dom Arghuna Drewnianej Stopy do dziś został moim skrytym marzeniem, zresztą sama postać kowala na w sobie chyba wszystkie cechy, które warto by posiadać. Dlatego mam nadzieję, że chociaż ten drobny hołd odda powagę moich uczuć."

2 komentarze: